@laserdarmanii پیج اینستاگرام

درمان بیماری های پستان با لیزر

بیماری های پستان انواع مختلفی دارند. التهاب، عفونت، کیست و تومور با یا بدون درد ( بعضی تومورهای خوش خیم هستند و بعضی دیگر بدخیم). بسیاری از مردم وقتی به بیماری پستان فکر می­کنند، سرطان سینه را بیماری در نظر می گیرند. اما بیماری ها و نارسایی های پستان دیگری نیز وجود دارد که خوش خیم و غیرسرطانی هستند.

بیماری های خوشی خیم پستان عبارتنداز:

 

توده پستان چیست؟

 

تومور پستان می تواند خوش خیم یا بدخیم باشد. تومورهای خوش خیم سرطان پستان نیستند. سرطان پستان در واقع تومور بدخیم است که از سلول پستانی رشد کرده است.

اغلب زنان تغییراتی را در مقطعی از زمان تجربه می کنند؛ سن، سطح هورمونی و مصرف برخی داروها ممکن است موجب تشکیل توده، برآمدگی و ترشحات (مایعی که شیر نیستند) شوند.

اگرچه زنان بسیاری از سرطان می ترسند، اما باید بگوییم که بیشتر مشکلات سینه سرطان نیست. لازم به ذکر است که مردان نیز بافت پستان دارند و می توانند مبتلا به نارسایی ها و بیماری های پستان شوند.

% درمان بیماری های پستان با لیزر

درمان بیماری های پستان با لیزر چگونه است؟

 

لیزر درمانی از پرتو متمرکز نور برای نابود کردن یا کوچک کردن سلول های سرطانی استفاده می­کند و می تواند برای برداشتن تومور بدون آسیب زدن به بافت های دیگر به کار رود.

لیزردرمانی اغلب از طریق لوله نوری و روشن انجام می شود که در داخل بدن قرار می گیرد. فیبر های کوچک در انتهای لوله، نور را مستقیما به سلولهای سرطانی می تابانند.

لیزر روی پوست نیز بهره گرفته می شود. لیزر اغلب اوقات با انواع دیگر درمان سرطان مانند اشعه و شیمی درمانی استفاده می شود. لیزر درمانی می تواند برای درمان سرطان پستان ، مغز، پوست، گردن و سر استفاده شود.

لیزر درمانی با سطح پایین، بدون درد بوده و در تسریع ریکاوری زخم و کاهش درد استفاده می شود.

لیزر درمانی فرسایشی نسبت به جراحی سنتی سرطان پستان مانند لامپکتومی گزینه کم تهاجمی تری است. این تکنیک از لیزرهای هدفمند برای نابود کردن دقیق تومورهای کوچک استفاده می کند به جای آنکه با جراحی تومور و بافت اطراف آن را بردارد.

جراحی سنتی پستان مانند لامپکتومی خراش ایجاد می کند و بطور نامطلوبی برسینه تاثیر می گذارد زیرا نمی تواند بطوردقیق کانترهای تومور را تشخیص دهد و تاثیر کمتری دارد. برعکس، لیزر درمانی فرسایشی در از بین بردن تومور کاملا موفق است. زیرا برش های کوچکی استفاده می کند وکمتر دردناک است.

مزایای لیزر درمانی چیست؟

درمقایسه با جراحی سینه، لیز درمانی مزایای فراوانی دارد که عبارتنداز:

 

  • –  درمان را در زمان کمتری انجام می دهد.
  • –  دقیق تر است و آسیب کمتری به بافت ها وارد می کند
  • –  درد، خونریزی، عفونت و اثر زخم کمتری دارد.
  • –  می تواند در مطب پزشک انجام شود.
مشاوره رایگان